Lansman etkinliğine Vi Dr. Osman Var, Funda Var, il protokü, idareci, öğretmen, öğrenci ve gönüllü kadro, sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri, il genelinden ve il dışından birçok misafir katılım gösterdi.
Etkinlik, Gazi Mustafa Kem Atatürk ve aziz şehitleri anısına düzenlenen saygı duruşu ve akabinde İstikl Marşı’mızın okunması ile başladı. Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk’un gönderdiği: “Maslarda Amasya Projesi’nin tanıtım toplantısına nazik davetiniz için teşekkür ederim. Programın başarılı geçmesini temenni eder, bütün konuklarınızı sevgi ve saygıyla selamlarım.” mesajı ve Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’un gönderdiği: “Viliğinizce yürütülen Maslarda Amasya Projesi tanıtım toplantısına nazik davetiniz için teşekkür ederim. Amasya’nın tanıtımına önemli katkılar sağlayacağı inancıyla projede emeği geçen herkesi kutlar, tüm konuklara sevgi ve selamlarımı narım.” mesajı okundu.
Proje Koordinatörü Dildar Çetin Hatipoğlu yaptığı numda şu bilgilere yer verdi:
Proje Sahibi Kurum: Amasya Viliği / DİAB
Proje Ortağı: Amasya İl Milli Eğitim Müdürlüğü
Proje Paydaşları: Orta Kara Kkınma Ajansı (OKA)
Amasya Güzel Sanatlar Lisesi
Amasya Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi
Proje Des Ekibi: Uzman öğretmenler, öğrenciler, işaret dili uzmanı, Kitapların ve videarın uşturulması için çışan uzman bir ekip, kitapların seslendirilmesinde çışan gönüllü öğretmen, öğrenci ve siviller mak üzere toplam 74 kişi projede yer mıştır.
Proje Süreci: 2018 yılı Nisan ayında başlayan proje süreci devam etmektedir.
Proje Amacı:
Amasya merkez ve ilçelerinde yer an somut ve somut mayan kültürel miras varlıklarını eğlenceli ve öğretici bir şekilde anlatan 8 adet mas kitabı ile çocuklarımıza Amasya’yı (merkez ve ilçeler) tanıtmak, Amasya’yı tanıtırken onlara okuma ışkanlığı kazandırmak ve eğlenerek öğrenmelerini sağlamak proje hedefidir.
Çocuklarımızın; ili e ait tarihi, turistik, sosy ve kültürel değerleri öğrenerek büyümelerini, Amasya'mızın; millî ve manevi değerlerini okullarında da öğrenmelerini sağlarken aynı zamanda bu içeriği kitap ve sesli kitap hine getirerek; temel eğitim düzeyindeki, genel ve dezavantajlı gurupların bu serideki kitaplara erişimini sağlamak proje amaçlarımızdandır.
Kitaplar, radyo tiyatro tadında sesli bir kitap, hem de işaret dili çevirisi ile Türkiye’de ilk ma özelliği taşıyan projelerden bir tanesidir.
Proje Hedef Kitlesi: Amasya genelinde yaklaşık sekiz bin 3. ve 4. sınıf ilkokul öğrencisi ile işitme ve görme engelli ilkokul öğrencileri ve Türkiye genelinde özel eğitime ihtiyacı an tüm ilkokul öğrencileridir.
Nihai Faydanıcılar: Tüm Türkiye’deki öğrenciler ve 81 ilin Vilikleri, İl(81) ve İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri(921 adet) ile ilçe kaymakamlıklarıdır. (921 adet).
Masların İçeriği:
«Maslarda Amasya Serisi 1» kitaplarında üç ana kahraman vardır; Ferhat, Şirin ve Mascı Nine. Ferhat ve Şirin çok iyi iki arkadaştır. Her ay, başına yaşayan sevimli, sevecen ve çok da bilgili an Mascı Nine’nin yanına gelirler. Onun anlattığı maslar hem çok eğlenceli hem de dukça öğreticidir. Ferhat ve Şirin, Mascı Nine’nin heyecan du maslarını çok merak etmekte ve çok sevmektedirler.
Mascı Nine onlara kimi zaman, tarihin derinliklerini; kimi zaman, bir şehzadenin başından geçen ilginç ve gizem du ayları; kimi zaman ölümsüzlük iksirini duğu söylenen efsanevi doktor Lokman Hekimi, kimi zaman, Aynı mağara ve Serçoban efsanesini ve daha Amasya ile ilgili merak ettikleri pek çok şeyi anlatmaktadır.
Maslarda, gerçekler ile fantastik ögeler birbirinin içerisine yedirilerek, çocukları eğlendirerek öğretecek bir biçimde verilmiştir. Mas kitaplarının sonunda çeşitli etkinlikler verilerek, çocukların anitik bakış açısı kazanmasının yanında kitaplarda anlatılanların pekiştirilmesi sağlanmıştır.
Proje Aşamarı:
1-) Literatür Taramarı: İlçeleri in tarihi, turistik ve doğ güzelliklerini yerinde inceleyerek an taraması yapılmıştır. Taramarda kitap yazımı, görsellerin resimlenmesi ve sesli kitaplara t ses kayıtları için veri toplanmıştır.
2-) Kitapların Oluşturulması: Kitaplar Sayın Ayten BOZ tarafından özverili bir çışma ve titizlikle hazırlanmıştır.
3-) Seslendirmelerin Yapılması: Ses kayıtları için öğrenci, öğretmen ve proje yürütücü ekibinden uşan 33 kişilik bir ekip çışmıştır.
4-) Kitap Sahneleri Illüstrasyon Çizimleri: Kitaplarda yer acak sahneler proje ekibinde yer an uzmanlar tarafından belirlemiştir. Her kitap için yaklaşık 40 sahne çizimi mak üzere belirlenen toplam 320 sahnenin illüstrasyon çizimleri profesyonel kişiler tarafından gerçekleştirilmektedir.
5-) İşaret Dili Tercümesi: Proje ekibinden uzman bir tercüman tarafından kitaplar işaret diline tercüme edilmektedir.
6-) Müzikler: Her kitaba özel şarkılar bestelenerek kitaba özel müzik ve içerikler uşturulmuştur.
7-) Montaj: Oluşturulan kitaplar işaret diline tercüme edilerek kitap görselleriyle montajlanıp bir video uşturulmuştur.
8-) Kitapların Basılması: Kitaplar 8000 adet basılacaktır.
9-) İlgili Birimlere Dağıtım ve Tanıtım: Hazırlanan video DVD arak çoğtılarak tüm ilkokullara dağıtımı yapılacak ayrıca videar sosy medya kanarına da yüklenerek ilgili kurum ve kuruluşların bilgilendirilmesi sağlanacaktır.
Proje Çıktıları: 8 kitaplık mas kitabı serisi
8 adet sesli kitap
8 bin adet kitap
5 bin adet sesli kitap DVD’si
Proje web sitesi
Proje sosy medya hesapları
Proje Sonuçları:
Tanıtım faiyetlerine ağırlık verilecek, projenin çıktıları; 8 bin kitap, 8 adet sesli kitap okullarımız ile ilgili kurum ve kuruluşlarla paylaşılacaktır. Bunun yanı sıra sesli kitapların ve işaret diline tercüme edilen kitapların DVD’leri sosy medya ve basın yuyla yayılarak mümkün an en geniş kitleye ulaşılmaya çışılacaktır. İlgili tüm kurum ve kuruluşlara (GETEM, TÜRKÖK, Altı Nokta Körler Derneği, Disleksi Derneği, Fiziksel Engelliler Derneği) tanıtım ve bilgilendirme yapılarak sürdürülebilirlik sağlanacaktır.
Milli Eğitim Bakanlığımız tarafından uygulamaya konulacak an, tıncı sınıf öğrencileri için «Şehri » dersinin seçmeli ders programlarında yer acak ması söz konudur. Proje çıktıları ile bu ders için bir ön hazırlık yapmış uyoruz.
Milli Eğitim Bakanlığı 2023 vizyonunda belirtilen «Yerel, kültürel, turistik coğrafi ve ekonomik değerlerin tanıtımına yönelik eğitim programlarının belirlenmesi» konunu içeren bir madde unmaktadır. Proje bu maddeyi de kapsar niteliktedir.
Yine, güncel arak uygulanmakta an, ilkokul 3. sınıf serbest etkinlik saatlerinde, proje kapsamında okullarımıza dağıtılacak an ve içeriğinde kitaplar, sesli kitaplar ve işaret dili eklenerek hareketlendirilen kitap videarının yer dığı dosyar, okullarımıza dağıtılarak öğrencileri in kullanımına nulacaktır. Öğrenciler serbest etkinlik saatlerinde kitaplarımızı, izleyecek, dinleyecek ve okuyacaklardır.
Tarih, kültür turizm açısından birçok değeri içerisinde barındıran Amasya’nın yapılacak an bu çışmayla yetişecek an yeni neslin üzerinde bir bilinç düzeyi uşturması birçok blog ve web sitesinde tanıtılması sağlanarak ili in tarihi, turistik ve kültürel anda önemli bir destinasyon arak markaşmasına, ülkenin ternatif turizm kaynaklarının görünürlüğünün ortaya çıkmasına, dayısıyla ülke tanıtımına umlu katkı sağlayacaktır.
Sunumun ardından Maslarda Amasya projesinin çışmarını anlatan, bir nevi kamera arkası diyebileceği bir video katılımcılar ile paylaşıldı.
İl Milli Eğitim Müdürü Doç. Dr. İlker Kösterelioğlu yaptığı konuşmada şu ifadelere yer verdi: “Albert Einstein ‘Çocuklarınızın daha akıllı ve daha zeki masını istiyorsanız eğitimin içerisine maslarınızı dâhil etmelisiniz’ demiş. Nasıl DNA’lar insanların genetik kodlarını yüzyıllardır taşıyorsa maslar da toplumu bir arada tutan kültürel mirasımızın taşıyıcılarıdır. Tüm kötülere ve kötülüklere rağmen iyilerin ve iyiliklerin kazandığı maslar çok kıymetlidir. Dürüst manın kıymetini, kıskançlığın sevim liğini, dostluğun büyük bir zenginlik duğunu anlatır maslar.
Küreselleşen dünya değerleri i bir bir yok ederken nelerin ddurduğunu bilme lazım. Başka milletlerin değerlerini içeren çizgi filmlerin çocuklarımıza nulması ciddi bir tehlike içermektedir. Çocuklarımızın ve gençleri in ufuklarının dardığı bu zamanda ili e Sayın Vi Dr. Osman Var ile Kıymetli Funda Var Hanımefendi’nin desteği ve Ayten Boz Hanım’ın özverisiyle vücut an Maslarda Amasya Projesi birçok açıdan önem arz etmektedir. Dijitleşen çağda çocuklarımızın gelişim özelliklerine uygun şekilde hazırlanan ve Amasya’mızın tanıtımı, tarihi ve kültürel özelliklerini ön plana çıkarması, dezavantajlı bireyleri için desleyici bir matery uşu ve özellikle de bakanlığımızın 2023 hedefleri dâhilinde özel eğitime ihtiyaç duyan bireylere yönelik hizmetlerin kitesini arttıracak dijit içerik üretilmesi bunlara örnektir.
Bu bağlamda projenin hayata geçirilmesinde her türlü katkılarından dayı Sayın Vi Dr. Osman Var’a Kıymetli Hanımefendi Funda Var’a, Proje Koordinatörü Dildar Çetin Hatipoğlu’na, Ayten Boz ve diğer öğretmenleri , öğrencileri ve tüm proje ekibine teşekkürlerimi nuyorum.”
Projeye başından beri her türlü desteği veren Vi Dr. Osman Var yaptığı açıklamada ise: “Bugün arkadaşlarımızın uzun bir süredir emek verdiği bir çışmanın sonuçlarını göreceği bir gün. Bu çışma birden fazla ana hizmet eden çok anlamlı bir çışma du. Eğer gelecekte söz sahibi bir millet arak çocuklarımızı refah içinde yaşatacak bir millet mak istiyorsak eğitim anında ciddi adımlar atmamız gerekiyor.
Çocuklarımıza okuma ışkanlığı kazandırmak için çok büyük bir çaba sarf ediyoruz. Bu çaba içerisinde materylerle ilgili bazı sorunlar yaşıyoruz. Çocuklarımızda doğru bir gelişim sağlayabilmek için onlara mutlaka maslarımızı aktarmıyız. Bu maslarda da kendi kültürümüzü aktarmıyız ve bu proje böyle bir açığı kapatıyor. Diğer taraftan dezavantajlı bireyler için bir takım çışmar içerisindeyiz. Fırsatlar eşitlendiğinde engellerin de ortadan kkacağına inanıyoruz. Bu eser kullanılan nikler vasıtasıyla engelli bireylerin bu andaki eksiklerini kapatacak bir çışmadır. Bir yandan Amasya’nın tanıtımına katkıda unacak bu eser aynı zamanda tüm çocuklarımıza dağıtılarak onlara şehirlerini çok tatlı bir üslupla anlatacak. Daha sonra Anadu’nun incisi diye bahsettiği bu şehri anlatan eserleri i ülke in tüm şehirlerine ulaştırarak bir yandan ili in tanıtımını yapacağız bir yandan da çocuklarımızın tamamının kenti i tanımasını bu vesileyle sağlamış acağız.
Bu iş sadece maddi kaynakla değil projede yer anların büyük çaba ve özverisiyle gerçekleşti. Çışmarın hepsi çok güzel bir ahenk içerisinde gönüllülük ruhuyla gerçekleştirildi. Öncelikle bu projenin ortaya çıkmasında çok emeği an ve daha sonrasında da fiilen içerisinde arak ciddi anlamda vaktin ve emeğini harcayan eşim Hanımefendi Funda Var’a teşekkür etmek istiyorum. Ayten Boz Hanımefendi’ye emekleri ve katkıları için teşekkür ediyorum. Hüseyin Güneş’e katkıları için teşekkür ediyorum. Seslendirmelerde her yaş grubundan çocuklarımız r dı. Öğretmen arkadaşlarımız r dılar. Hepsinin bu projenin ortaya çıkmasında çok büyük emek ve katkıları var. Bu proje onlara ait. Ortaya çıkan bu güzel çışma için hepsini tebrik ediyorum. İl Milli Eğitim Müdürümüz ve müdürlük personeline, sivil toplum kuruluşlarımıza ve emeği geçen herkese rar teşekkür ediyorum.” değerlendirmelerinde undu.
Konuşmarın ardından Maslarda Amasya Serisi 1. Kitap an Zümrüdü Ankanın Gizemi kitabından bir fragman izleyiciler ile paylaşıldı.
Ardından öğrencilerden uşan çocuk koro, büyük beğeni toplayan bir müzik dinletisi icra etti.
Son arak Vi Var projede emeği geçen öğretmen ve öğrencileri e plaketlerini verdi.
Kaynak:Vilik Sitesi