Yeniliklerle, skandlarla, yapay zekâ ile şekillenen goritmarla geçen bir yılı daha de bıraktık. Dünya nüfunun yarısından fazlası internete bağlandı, sosy medya kullanıcılarının sayısı ise yıllık yüzde 13 artışla 3,196 milyar kişiye dayandı.
Tüm dünyada organik erişim düşmeye devam ediyor. “Mobile first” kavramının yerini ise “Human first” ıyor.
Mikro ve makro influencer’lar yükselişte, topluluk yönetimi yeniden canlanıyor ve kullanıcının yarattığı içerik platformlar tarafından taçlandırılmaya devam ediyor.
Teknoji desli ve daha dinamik sosy dünyamız; yeni arayışlar, yeni terimler ve sosy mecrar tarafından kullanıma nulan yepyeni özellikler ile şekilleniyor. Gelin, geçtiği yıl sosy medya platformlarında yaşanan gelişmelere birlikte bakım, 2019 yılına hep birlikte sağlam bir başlangıç yapım.
Instagram 1 milyar kullanıcıya ulaştı
Her ay 1 milyar kişi Instagram’a giriş yapıyor, güncelleme ve yeniliklerin ardı arkası gelmiyor.
• Instagram yıl içinde hemen her ay bir güncelleme yayımladı. Güncellemeler sonrası goritmardaki değişimi hep birlikte hissettik.
• Influencer marketing’in yoğun arak ilgi gördüğü platformda, Instapods çılgınlığı dı başını yürüdü. Keşfet bölümüne çıkabilmenin bir yu arak ortaya çıkan bu yöntemi pek çok micro-macro influencer denedi ve platform yıl boyu adeta hack’lendi.
• Hikâyeler bölümü için nulan yeniliklerin ilki geldi, Öne Çıkanlar ve Hikâye Arşivi kullanıma nuldu.
• Instagram hikayeler reklamları için tam ekran desteği geldi. Çıkartma özelliği ile birlikte kullanılmaya başlayan bu yeniliklerle birlikte; hashtag, konum, anket, müzik ve link üzerinden daha fazlasına erişim sağlandı.
• Instagram, işletmelere Shopping on Instagram ile interaktif bir vitrin de sağladı.
• Temmuz ayında IGTV’ye hoş geldin dedik. Kullanıcılar tarafından yoğun ilgi gören IGTV, önümüzdeki üçila beş yıl içerisinde YouTube’a güçlü bir rakip acağının sinylerini verdi.
WhatsApp 1,2 milyar kullanıcıya ulaştı
WhatsApp dünya genelinde 1,2 milyar kullanıcıya ulaştı, reklam dünyasına açılacak pencereyi aradı.
• WhatsApp küçük işletmeler için WhatsApp Business’i kullanıma ndu. Android tabanlı cihazlar için ücret an uygulama, işletme profilleri, mesajlaşma araçları gibi ek özellikler ile reklam yapmaya açık bir he getirildi.
• Paylaşılan mesajlara kişi etiketleme, sesli ve görüntülü grup aramarı, çıkartmar, gruplar için ek özellikler yıl içinde nulan yeniliklerin arasındaydı.
Facebook 2,23 milyar kullanıcıya ulaştı
Her ay 2,23 milyar kişi Facebook’a giriş yaptı ama hesabını kapatanlara engel amadı
• Facebook, yılın başında haber kaynağını güncelledi. Kullanıcılara akışını daha fazla kontr etme imkânı nan bu özellik, yayıncılar ve markarla kullanıcılar arasındaki etkileşimi daha da düşürdü.
• Facebook, Şubat ayında yüz tanıma özelliğini devreye soktu.
• Facebook, Mart ayında yeni bir pazaryeri arak Marketplace platformunu kullanıma ndu.
• Cambridge Anytica skandı patladı. Facebook’un dışarıdan geliştirilen uygulamara tanıdığı erişim genişliği (API) başına dert du. Kullanıcı verilerinin istimi Facebook’ta kan kaybını başlattı. #DeleteFacebook hareketi Mart ayında tüm dünyanın gündemine oturdu.
• Facebook gruplar için Watch Party özelliğini duyurdu. Bu özellik sayesinde kullanıcılar video izlerken bir araya gelip toplu hde sohbet ederek bağlantı kurabilir he geldi.
• Facebook hikâyeler için reklam uygulamarına başlanacağı duyuruldu.
• Facebook, Facebook Messenger 4’ü kullanıma narak yılı kapadı.
YouTube 1,47 milyar kullanıcıya ulaştı
Her ay 1,47 milyar kişi YouTube’a giriş yaptı, içerik uşturuculara ise hay kırıklığı yaşattı.
• YouTube, yılın başında YouTube Creators for Change için yatırımlarını artıracağını açıkladı ve dünya genelinde ilham veren 39 içerik uşturucu ile iş birliği yaptı.
• YouTube canlı yayınlarda gerçekleşen sohbet akışlarını takip etme özelliğini kullanıma ndu.
• YouTube, internet video izleme imkânı nan hizmeti YouTube Go’yu 130’u aşkın ülkenin erişimine açtı.
• YouTube, yeni YouTube Müzik’i kullanıma ndu.
• YouTube, yıl içinde içerik uşturucuların pek çoğu için hay kırıklığı yarattı. Kontrsüz telif engellemeleri, sahte izlenmelere ve aboneliklere hâlâ ciddi bir yaptırım gelmemesi içerik uşturucularını bıktıran lerdi.
Twitter 335 milyon kullanıcıya ulaştı
Her ay 335 milyon kişi Twitter’a giriş yaptı ve platform hashtag’lerin cumhuriyeti duğunu kanıtladı. Gündem hâlâ hashtag’ler üzerinden takip ediliyor ve Twitter’dan soruluyor. Twitter en itibarlı sosy mecra ma gücünü koruyor.
• Twitter, Şubat ayında yer işaretleri özelliğini kullanıma ndu.
• Twitter Ağustos ayında Twitter Lite’ı duyurdu. Twitter kullanırken daha az veri harcayan ve akıp giden ekran verilerini depama imkânı nan uygulama 45 ülkede kullanıma nuldu.
• Twitter yaz sonunda bot duğunu düşündüğü kullanıcıların ve pasif kullanıcıların hesaplarını kapattı. Tam bir kıyımın yaşandığı bu günlerin ardından itiraz eden kullanıcıların hesapları iade edildi.