Modernizasyon çalışmalarıyla yenilenerek hizmete açılan ve Amasya’dan da geçen Samsun-Sivas demiryolu hattında ilk yük treni seferi gerçekleştirildi!
Karadeniz’i Akdeniz’e bağlayan hattla; seyahat süreleri kısalırken, ticari taşımacılıkta yeni bir ivme kazanacak.
Cumhuriyet’in ilk yıllarında yapımına başlanan ve 1932 yılında faaliyete geçen Samsun-Sivas(Kalın) demiryolu hattında 2015’den bu yana yapılan çalışmalar tamamlandı. 98 kilometresi Amasya'dan geçen 378 kilometrelik hattın tüm altyapı ve üstyapısının yenilendi. İlk deneme yük treni seferi gerçekleştirildi.
Samsun ve Mersin Limanları arası demiryolu bağlantısında stratejik bir öneme sahip olan ve Karadeniz’i Akdeniz’e bağlayan hattla; seyahat süreleri kısalırken, ticari taşımacılığına da yeni bir ivme kazandırıyor.
29 Eylül 2015 tarihinde yenileme ve modernizasyon çalışmaları nedeniyle işletmeye kapatılan Samsun-Sivas demiryolu hattında tamamlanan çalışmaların ardından Hat boyunca eski rayların tamamı söküldü ve tüm altyapısı ve üstyapısı yenilenmiş yeni demiryolu hattı inşa edildi. Bu çalışmayla önceden 8 saat 50 dakika olan seyahat süresi, 5 saat 45 dakikaya indi. Son teknolojiyle üretilmiş 183 adet makas demiryolu hattına monte edildi.
Karayolunu kullanan araç ve yayaların demiryollarından güvenli geçişlerini sağlamak amacıyla 121 adet hemzemin geçit, 1 adet karayolu üstgeçidi, 6 adet üst ve 1 adet yaya altgeçidi yapıldı.
Mevcut 12 adet tünel iyileştirilirken 19 adet yolcu durağı 30 adet teknik bina ve 1012 adet menfez inşa edildi. Toplam 43 adet tarihi köprünün tamamı restore edildi. 17 adet tarihi köprü güçlendirildi. 37 adet köprü ise yıkılarak yeniden yapıldı.
Engelli vatandaşlar için alt ve üst geçitlerde 14 adet asansör, duraklarda ve peronlarda engelli rampası ve yer işaretlemeleri yapıldı.
Tren trafiğinin daha güvenli hale getirilmesi amacıyla sinyalizasyon ve telekomünikasyon tesisleri kuruldu.