Amasya Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. D. Duygu Kılıç’ın yürütücüsü olduğu “Doğada Mavi Adımlar” projesi, TUBİTAK Bilim ve Toplum 4004 kodlu Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları programları çerçevesinde desteklenmeye uygun görüldü. Proje; Amasya Üniversitesi, Amasya İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Tarım ve Orman Bakanlığı 11. Bölge Müdürlüğü Amasya İl Şube Müdürlüğü, Amasya Şehzade Özel Eğitim Uygulama Okulu, Amasya Otizm Derneği iş birliği çerçevesinde uygulanacak.
Projenin alanlarında uzman kişiler tarafından disiplinler arası etkileşimler içeren etkinlikler şeklinde hazırlandığını vurgulayan Prof. Dr. D. Duygu Kılıç, “Amasya ilini doğal bir laboratuvar olarak kabul eden projenin amacı, projenin hedef kitlesi olan otizm spektrum bozukluğu (OSB) tanısı almış 9-17 yaş aralığındaki 10 öğrenci ve bu öğrencilerin ailelerinden 10 kişidir (Ailelerden birey ile ilgilenen sorumlu ebeveyn). Otizm tedavisinde bilinen en iyi yöntem eğitimdir ve diğer tüm özel gereksinimli çocuklar gibi otizmli çocuklar da dünya ile iletişim kurmalarına yardımcı olacak kaliteli eğitim öğretim ortamlarına ve programlara ihtiyaç duyarlar. Doğada yapılan eko terapilerin gelişimsel engelli bireyler üzerinde etkileri bilinmektedir. Projemizde otizmli çocuklarımızın doğayı, günlük yaşamlarında sağlık veren ve iyileştirici bir çevre olarak görmelerini sağlamaya çalışacağız. Etkinlikler öğrencilerin yaşlarına uygun, ilgi ve merak uyandıracak şekilde hazırlanmıştır. Doğa ortamında gerçekleştirilecek etkinlikler ile katılımcı grup üzerinde, duyuşsal tepkilerini düzenlemede olumlu gelişme, sosyal etkileşimde artış, akran ilişkilerinde gelişme, fiziksel performansta olumlu yönde iyileşme ile birlikte aile bazında yaşam kalitesinin iyileştirilmesinde olumlu yönde katkı sağlayacağı öngörülmektedir. Ayrıca projenin akademisyenlerin ve toplumun OSB olan çocukların farkına varmalarına katkı sağlayacağı düşülmektedir. Ayrıca bu projeye desteklerinden dolayı üniversitemiz Rektörü Prof. Dr. Süleyman Elmacı’ya da teşekkür etmeyi bir borç biliriz” dedi.