Samsun Valisi Dr. Zülkif DAĞLI’nın evsahipliğindeki toplantıya Amasya Valisi Mustafa Masatlı,OKA Yönetim Kurulu Başkanı ve Çorum Valisi Mustafa Çiftçi, Samsun Büyükşehir Belediye Meclis Başkan Vekili Nihat SOĞUK, Amasya Belediye Başkanı Mehmet SARI, Samsun TSO Başkanı Salih Zeki MURZİOĞLU, Tokat TSO Başkanı Dr. Ali ÇELİK, Çorum İl Genel Meclis Başkanı Osman GÜNAY, Amasya İl Genel Meclis Başkanı Zeki ERARSLAN, Amasya TSO Başkanı Murat KIRLANGIÇ ve OKA Genel Sekreter Vekili İbrahim Ethem ŞAHİN katıldı.
OKA Yönetim Kurulu Başkanı ve Çorum Valisi Mustafa ÇİFTÇİ, toplantıda yaptığı değerlendirmede şunları ifade etti;
Değerli Yönetim Kurulu Üyeleri ve Basın Mensupları,
Amasya, Çorum, Samsun ve Tokat illerinde faaliyet gösteren Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı’nın (OKA) 2020 yılı Haziran ayı Yönetim Kurulu Toplantısını gerçekleştirmek ve kurumumuzun gündemindeki konularını görüşmek üzere toplanmış bulunuyoruz.
Bilindiği üzere, 10.06.2020 tarihinde yayımlanan 2020/274 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararı ile Samsun Valiliğine Sn. Dr. Zülkif DAĞLI ve Amasya Valiliğine Sn. Mustafa MASATLI beyefendiler atanmışlardır. Kendilerine yeni vazifelerinin hayırlı uğurlu olmasını diler; birlikte başarılı çalışmalar yapmayı canı gönülden temenni ederim. Ayrıca, yine bu vesile ile Amasya’dan Ağrı Valiliği’ne atanan Dr. Osman VAROL ile Samsun’dan Mülkiye Başmüfettişliğine atanan Osman KAYMAK valililerimize de bölgemizde yaptıkları kıymetli hizmetleri için teşekkürlerimi ifade etmek isterim.
Değerli Yönetim Kurulu Üyeleri,
Geçtiğimiz birkaç ay içerisinde ülkemiz bütün imkânlarını seferber ederek COVID-19 salgını ile çok başarılı bir mücadele vermiştir, vermeye de devam etmektedir. Bütün kurumlarımızda olduğu gibi Kalkınma Ajansımız da bu süreçte Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın koordinasyonunda bölgemiz illerinde çalışmalarını, destek araçlarını salgınla mücadeleye katkı verecek şekilde en etkin ve etkili şekilde kullanmanın yollarını aramıştır. Salgının sağlık alanında etkilerinin kontrol altına alındığı bu günlerde Kalkınma Ajansımız da Bölgemiz illerinde katma değerli üretim, yatırım altyapısının iyileştirilmesi, kaliteli mesleki eğitim, girişimcilik ve sosyal içerme gibi konularda ekonomik ve sosyal kalkınmaya ilişkin sorunlara çözümler sunmak amacıyla yeni dönem faaliyet planlarını şekillendirecektir.
Geçtiğimiz Şubat ayında Yönetim Kurulu’nda onaylayarak ilan ettiğimiz Fizibilite Desteği ve Teknik Destek programları da Bölgemizde yatırım imkânlarının geliştirilmesi, kurumlarımızın iş yapma kalitelerinin arttırılması konularında oldukça önemli araçlardır. Bugün bu programlar kapsamında gelinen noktayı ele alarak, yapılan başvurulara ilişkin değerlendirmelerimizi de karara bağlayacağız. Ayrıca, bölgemizdeki kurum ve kuruluşların teknik kapasitelerinin gelişiminde önemli katkıları olduğu değerlendirilen Teknik Destek Programının uygulama alanını kar amacı güden işletmeleri de içerecek şekilde genişletilmesi de bugün Yönetim Kurulumuzda ele alınacaktır. Bu yolla, yeni dönemde işlerini geliştirmek üzere teknik yardım ihtiyacı bulunan işletmelerimizin desteklenmesi için bir aracın tanımlanacağını ifade etmek isterim.
Kalkınma Ajanslarının faaliyette bulundukları bölgelerdeki en önemli işlevlerinden birisi yeni proje fikirlerinin ortaya çıkarılması, olgunlaştırılması ve desteklenmesidir. Bu açıdan mali destek programlarının yanı sıra fizibilite desteği ve güdümlü proje desteği konusunda Ajansımızın gösterdiği performans bu ay ele alınacaktır. COVID sürecinde projelerde yaşanan aksaklıkların giderilmesi için gereken tedbirler Yönetim Kurulumuzca karara bağlanacaktır.
Değerli Yönetim Kurulu Üyeleri,
Bu toplantı vesilesiyle Yönetim Kurulu toplantımıza katılan Sayın Valilerimize, Belediye Başkanlarımıza, İl Genel Meclisi Başkanlarımıza, Ticaret ve Sanayi Odası Başkanlarımıza katılım ve desteklerinden dolayı bir kez daha teşekkür ediyorum. Ayrıca, ev sahipliğinden dolayı Sayın Samsun Valimize, Ticaret ve Sanayi Odası Başkanımıza bir kez daha teşekkür ediyor ve Kalkınma Ajansı Yönetim Kurulu toplantımızın bölgemiz için başarılı çalışmalara vesile olmasını diliyorum.