Amasya Valisi Mustafa MASATLI başkanlığında kamu kurum ve kuruluş amirleri ile STK temsilcilerinin katılımıyla, engelli bireylere sağlanan kamu hizmetlerine yönelik Kurumsal Kapasite Değerlendirme Toplantısı gerçekleştirildi.
Toplantıda Amasya Belediye Başkan Vekili Hasan ŞAHİN, İl Emniyet Müdür Vekili Ramazan COŞKUN, İl Jandarma Komutanı Albay Ayhan AYGÜN, kamu kurum ve kuruluş amirleri, STK temsilcileri ve engelli vatandaşlar yer aldı.
Vali Mustafa MASATLI toplantıda yaptığı konuşmada şu ifadelere yer verdi:
“Birleşmiş Milletler tarafından engellilerin toplumsal yaşama tam ve diğer bireylerle eşit katılım sağlanmalarına ilişkin çalışmalar yürütülmüştür. Bu kapsamda engellilerin sorunlarına dikkat çekmek ve onları daha iyi anlayabilmek için 1992 yılından bu yana 3 Aralık, 'Uluslararası Engelliler Günü' olarak ilan edilmiştir. Ülkemizde de çeşitli etkinlikler düzenlenerek eğitim, sağlık, çalışma hayatı gibi alanlarda fırsat eşitliği sağlanması ve farklılıklara saygı gösterilmesi, mekânsal erişim yanında teknoloji ve bilgiye erişimin bu bireyler için ne kadar önemli olduğuna dikkat çekilerek toplumsal farkındalık oluşturulması amaçlanmıştır.
2005 yılında çıkarılan Engelliler Kanunu ve 2010 yılında yapılan Anayasa değişikliği başta olmak üzere, hayata geçirilen yasal düzenlemeler ve devlet hizmetlerinde kaydedilen gelişmelerin yanı sıra, engellilerimizin toplumsal hayata katılmalarının gerekliliği ve onlara yönelik pozitif ayrımcılık hususlarında önemli bir zihniyet değişiminin yaşandığını görüyoruz.
Özellikle son yıllarda başta Sayın Cumhurbaşkanımızın ve hükümetimizin almış olduğu politikalar ve yapılmış olan uygulamalarla birlikte başta engellilerimize sağlanan fiziki koşullar olmak üzere diğer tüm alanlarda çok ciddi ilerleme kaydedildiği aşikardır. Başta rehabilitasyon merkezleri, tedavi merkezleri, engelsiz yaşam merkezleri olmak üzere birçok fiziksel imkanlarda engellilerimize yönelik çok olumlu gelişmeler yaşamaktayız. Bunun yanında artık engelli olan, engelli olarak doğmuş ve hayatını bu şekilde idame ettirmek zorunda olan vatandaşlarımız eğitimden sağlığa, iş hayatına ve diğer alanlara devletimizin destek ve teşviklerine sahip oluyor. Artık engelli bireylerimiz ve onlara bakan kişiler her şekilde maaşa bağlanıyor. Bizim şu anda uygulamış olduğumuz sistem dünyanın birçok ülkesine, Avrupa’nın önde gelen bazı ülkelerine dahi örnek teşkil ediyor. Bu yapılanların daha ileriye taşınması ve engellilerimize sağlanan imkanların genişletilmesi için Sayın Cumhurbaşkanımızın öncülüğünde devletimiz, bakanlıklarımız, valiliğimiz ve diğer kurumlarımız canla başla çalışmalarına devam etmektedir.
Engelli kardeşlerimizi teşvik etmek, ihtiyaç duydukları yardım elini uzatmak, kalplerdeki ve zihinlerdeki engelleri hep birlikte kaldırmak için gayret göstermek, sorunlarının çözümünde onlara destek olmak, onların hayatlarını kolaylaştıracak her adımda yanlarında olmak hepimizin görevidir.
Unutmayalım ki engellilik birey ve ailesi için zorlu yaşam koşullarını beraberinde getirmekte ve onların yaşadığı sorunlarla baş etmeleri sürecinde bizlere görevler düşmektedir. Bu nedenle ilimizde engelli vatandaşlara hizmet veren kamu kurum müdürleri ve engelli dernek başkanlarımız ile bir araya gelerek kurumsal kapasite değerlendirme toplantısı gerçekleştireceğiz. Kurumsal olarak yapılan hizmetlerin değerlendirmesi ve ihtiyaç duyulan hizmetlerin en etkin çözüm yollarının aşılması adına gerekli talimatları vereceğiz. Hedefimiz dokunulmadık engelli bırakmamak, kimseleri olmayı başarmak ve Şehr-i Güzel Amasya’mızı engelli dostu bir kent yapmaktır.
Bu duygu ve düşüncelerle “Engelli olmak, hayatı yaşamak için engel değildir” sloganıyla toplumsal duyarlılığın artmasına vesile olmasını temenni ediyor, engelli vatandaşlarımızı saygı ve muhabbetle selamlıyorum.”
Konuşmanın ardından Vali Masatlı başkanlığında yapılan soru-cevap bölümünde, STK temsilcileri ve engelli bireylerin kamu kurum ve kuruluşları tarafından kendilerine sağlanan hizmetlere yönelik merak ettikleri hususlar cevaplandırıldı.
Toplantı değerlendirmeler ve görüş alışverişlerinin ardından sona erdi.