Erbaa Yılmaz Kayalar Fen Lisesi öğrencileri pandemi döneminde 2 proje geliştirdi. Öğrencilerden Abdülhakim Kökçü (16) ve Furkan Çolak’ın (16) uzaktan eğitim için geliştirdiği yazılım 15-19 Kasım tarihleri arasında düzenlenen Bucaimsef 2021 yarışmasında  1'inci seçildi. Aynı yarışmada Şule Yılmaz (16) ile Selin Nehir Kırım’ın (14) tuzlu su ile elektroliz yöntemiyle dezenfektan ürettiği kimya projesi ise 3'üncü oldu.

Okulun yazılım projesi 20 Şubat’ta Dubai’de düzenlenecek Milset Asya yarışmasında katılmaya hak kazandı. Dezenfektan üretilen kimya projesi ise Brezilya’da düzenlenecek Mostratech yarışmasına katılacak. Brezilya’da düzenlenecek yarışmanın tarihi daha sonra netleşecek.

Musluk suyu ve tuz karışımını yaptıkları cihazla hipokloröz asite dönüştürüp bunu dezenfektan olarak kullandıkları bir cihaz geliştirdiklerini belirten okul öğrencilerinden Şule Yılmaz "Hipokloröz Asit zaten bizim vücudumuzda beyaz kan hücrelerimiz tarafından üretilen bir şey. Bu yüzden kesinlikle insan sağlığına zarar vermiyor. Biz şu anda aslında okullarda kullanılabilecek miktarlarda küçük bir cihaz yaptık ama aslında biz çok küçük maliyetlerle yani tonlarca dezenfektan üretebiliriz" dedi. Yaptıkları uzaktan eğitim yazılımını şu anda 23 okulun kullandığını, öğrencilerin yazılım üzerinden ders işlediğini belirten Abdülhakim Kökçü ise "Öncelikle biz bu programı öğrencilerin derslere daha rahat girmesini, öğretmenlerin dersi daha rahat açmasını, öğrencilerin devamsızlıklarını ölçmeyi ve öğrencilerin hazır bulunurluklarını, psikolojik hazır bulunurluklarını ölçmek için yaptık. Biz öğrencilere bu programı renkler seçtirerek derslere soktuk. Ve öğrenciler her derse girerken seçtiği rehberle aslında psikolojik durumları hakkında bilgi verdiler" diye konuştu.

'4 MİLYON KEZ KULLANILDI'

Projelerin yapımında ana temayı Covid 19 pandemisinin belirlediğini ifade eden Yılmaz Kayalar Fen Lisesi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni Ahmet Arpacı "Özellikle bilgisayar projesi baktığımız zaman pandemi döneminde okullarda uzaktan eğitimin başlatılabilmesi  için büyük bir kargaşa başlamıştı. Elbette ki EBA bu problemin tamamını çözdü. Ama bazı özel durumlardan dolayı biz kendi okulumuzda özel zaman dilimleri ayarlama ihtiyacı hissettik. Öğrencilerimizle bu konu konuşurken uzaktan eğitim sürecinde kendi özgün programlarımızı yapma ihtiyacı hissettik. Öncelikle kendi ihtiyacımız için doğdu. Ardından bu ihtiyaç zaten bizim ihtiyacımızsa diğer okulların da ihtiyacı olacağı için başka arkadaşlarımız, öğretmenlerimiz de bu konuya ilgi duydular. Arkasından daha pratik bir yol çizebildiğimizi görünce 23 tane okulumuz bunu aktif olarak kullanmaya başladı. Hatta şehir dışından da okullarımız oldu. İstatistiksel olarak baktığımız zaman 280 bin tane dersin tekil olarak, aşağı yukarı 4 milyondan fazla öğrencinin de aktif olarak derse katıldığını gördük. Şimdi bu rakamların büyüklüğü bize ciddi anlamda istatistik yapma imkanı sağladı" dedi.