Yaydiğin Kavşağı ve Çimento Köprülü Kavşak güzergahları arasında çift yönlü olarak devreye alınan sistemle birlikte hız denetimleri de başladı.
Çorum-Ankara yolu ile Samsun yolu çıkışı arasında 10 bin 656 metrelik bölümde çift yönlü Ortalama Hız Sistemi’nin bulunduğu bölgelere sürücüleri bilgilendirmek amacıyla trafik işaret ve uyarı levhaları yerleştirilmişti.
Otomobiller için 70 kilometre, kamyon, kamyonet ve otobüsler için 50 kilometre hız limiti belirlenirken, limiti aşan araçlara ceza kesiliyor.
Edinilen bilgiye göre, EDS sistemi kurulduğu günden itibaren Emniyet ekipleri günlük ortalama 3 bin araca hız limitini aştığı gerekçesiyle ceza kesiyor.
Bu durum araç sürücülerini isyan noktasına getirdi.
Emniyet Genel Müdürlüğü ise hız limitlerinin yükseltilmesini talep etti.
Limitlerin yükseltilmesi amacıyla önümüzdeki birkaç gün içerisinde İl Trafik Komisyonunun bir toplantı yapacağı öğrenildi.
Konuyla ilgili görüşlerini açıklayan araç sürücüleri, “madem ki hız limitleri yükseltilecek, o halde EDS sistemi niçin kuruldu?” diye soruyor.
İÇİNDEN ÇIKILAMAZ BİR DURUM YAŞANIYOR
Ölümlü veya yaralanmalı kazaların yaşanmaması için kurulan EDS, şimdi ise günlük 3 bin araca ceza kesilmesi nedeniyle Çevreyolunu “ceza yolu”na çevirdi.
Araç sahipleri ne yapacaklarını şaşırmış durumda.
“UYARI LEVHALARI YETERSİZ”
Konuyla ilgili görüşlerini aldığımız Ulukavak Mahallesi Yaşatma ve Dayanışma Derneği Başkanı İlhan Kılıç, çevreyoluna EDS sisteminin kurulmasının yerinde olduğunu ancak hız limitleri artırılırsa bu uygulamanın hiçbir işe yaramayacağını savundu. Kılıç, uyarı levhalarının yetersizliğinden yakınarak, “tüm bölgeye uyarı levhaları yerleştirilmelidir. Çevreyoluna üst geçit yapılmalıdır. Gerekirse çevreyolu şehrin dışına alınmalıdır. Bizler ölümlü veya yaralanmalı kazaların yaşanmamasını, ocaklara ateş düşmemesini istiyoruz. İnsan hayatı her şeyin üzerindedir. Ne vatandaşlarımıza, ne de araç sürücülerine zarar vermeyecek bir sistem hayata geçirilmeli, gereken tüm tedbirler alınmalıdır” dedi.